Νεβάρτ-Βερόν Γαλιλαία |
![]() |
![]() |
«H μουσική ήταν ο συνδετικός κρίκος της οικογένειάς μας και δημιούργησε έναν δυνατό δεσμό ανάμεσά μας» Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη η φλαουτίστα Νεβάρτ-Βερόν Γαλιλαία έχει αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές για την μουσικότητα, τον λυρισμό και την ποιότητα του ήχου της. Έχει εμφανισθεί ως σολίστ με τις: Bohuslav Martinu Philharmonic (Τσεχία), Brasov Symphony Orchestra (Ρουμανία), Ploesti Philharmonic Orchestra (Ρουμανία), Orchestra Cittadi Grosetto (Ιταλία), Symphony of the Americas (Φλόριδα Η.Π.Α.), Amarillo Virtuosi Chamber Players (Τέξας Η.Π.Α.), την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης και τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης. Έχει εμφανισθεί ως guestartist με το Cadence Ensemble (Aρμενία), το neoPhonia New Music Ensemble (Ατλάντα, Η.Π.Α) και το ECCE (East Coast Contemporary Ensemble, Η.Π.Α.). Η Δρ. Γαλιλαία έχει διδάξει masterclasses και έχει εμφανισθεί σε διεθνή μουσικά φεστιβάλ και πανεπιστήμια όπως: «Renaissance» Διεθνές Φεστιβάλ (Gyumri-Αρμενία 2014), West TexasA & MUniversity (Canyon-Τέξας Η.Π.Α. 2013), Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης (Greece, 2013), Odysseia Symposium (Atlanta-Georgia / Η.Π.Α. 2010, 2011, 2012), 13ο Διεθνές Φεστιβάλ Καβάλας Γ. Α. Παπαϊωάννου (2012), Georgia State University (Atlanta / Η.Π.Α. 2010, 2011, 2012), Etchings Φεστιβάλ Σύγχρονης Μουσικής (France 2011), Rutgers University (NewJersey/ Η.Π.Α. 2010), KutztownUniversity (Pennsylvania/ Η.Π.Α. 2010), Φεστιβάλ Δημητρίων (1999, 2003, 2007, 2010, 2014), Φεστιβάλ Ναυπλίου (2009), Φεστιβάλ Ρόδου (Greece 2009), Θερινή Μουσική Ακαδημία της Αθύτου (2007, 2008),το Καλοκαιρινό Μουσικό Πρόγραμμα του Αμερικανικού Κολεγίου Ανατόλια / ACT/ A Division of Anatolia College (2015, 2016, 2017, 2018, 2019, 2022, 2023, 2024) και στο Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός του ΥΠΠΟ.Α (2022). Συναυλίες της έχουν ηχογραφηθεί και αναμεταδοθεί από την EBU (European Broadcast Union) το BBC και το PBS. Έχει επίσης ηχογραφήσει CD στην Albany Records (Η.Π.Α.) με έργα των: Θ. Αντωνίου, G. Tsontakis, Χρ. Σαμαράς και N. Demos. Το 2002 κυκλοφόρησε σε CD η ζωντανή ηχογράφηση από την συναυλία στην Osaka της Ιαπωνίας της Chamber Orchestra/Chicago College of Performing Arts με έργα L.v.Beethoven, W.A. Mozart, S. Garrop, I. Stravinsky. Η Δρ. Γαλιλαία υπήρξε μέλος της κριτικής επιτροπής των διεθνών διαγωνισμών: Renaissance του Gyumri της Αρμενίας (2013, 2014), Maestro του Yerevan της Αρμενίας (2022) και Apexart Art Organization της Νέας Υόρκης (2014, 2021). Απότο 2015 είναι η καλλιτεχνική διευθύντρια του Summer Music Performance Program at ACT/ A Division of Anatolia College (www.musicanatoliacollege.com). Έγινε δεκτή στην τάξη του διάσημου φλαουτίστα Michel Debost στο Oberlin Conservatory των ΗΠΑ και αποφοίτησε το 2001 με το πτυχίο Bachelor of Music. Συνέχισε τις σπουδές της με πλήρη υποτροφία και τη θέση βοηθού καθηγητή (Teaching Assistant) στο Indiana University - Bloomington με την Kathryn Lukas και αποφοίτησε το 2004 με το πτυχίο Master of Music. Ολοκλήρωσε τις σπουδές της το 2006 με το πτυχίο Doctor of Musical Arts στο διδακτορικό πρόγραμμα στο State University of New York at Stony Brook όπου σπούδασε με τη διεθνούς φήμης φλαουτίστα Carol Wincenc. Η Νεβάρτ Βερόν παίζει με χρυσό φλάουτο κατασκευασμένο για την ίδια από τον David Straubinger. Στον Μάικ Τσιλιγκιριάν Έχετε μεγαλώσει σε ένα μουσικό οικογενειακό περιβάλλον, με σημαντική καλλιτεχνική παράδοση. Ο πατέρας σας, Κοσμάς Γαλιλαίας, υπήρξε διαπρεπής αρχιμουσικός και διευθυντής ορχήστρας. Κατά πόσο σας επηρέασε το οικογενειακό περιβάλλον; Υπήρξα πολύ τυχερή που μεγάλωσα σε μουσική οικογένεια. Ο πατέρας μου, Κοσμάς Γαλιλαίας, ήταν ένας ιδιαίτερος άνθρωπος με πολύ σημαντικό ρόλο στον μουσικό χώρο της Ελλάδας. Κατέχοντας τη θέση του εξάρχοντα βιολιστή της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) για περισσότερο από τριάντα χρόνια, αργότερα διευθυντής της ΚΟΘ αλλά και ιδρυτής της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης και των Δημοτικών Ωδείων Θεσσαλονίκης, ήταν ένας άνθρωπος με όραμα και αφοσίωση στη μουσική αλλά και με ιδιαίτερη αγάπη προς τους νέους ταλαντούχους μουσικούς της χώρας, τους οποίους προσπαθούσε να αναδείξει και να στηρίξει με κάθε τρόπο. Η μητέρα μου, Ντιρουή Καλφαγιάν Γαλιλαία, υπήρξε πιανίστρια και καθηγήτρια πιάνου με ιδιαίτερο ταλέντο στη διδασκαλία, ενώ ο αδελφός μου, Χρίστος Γαλιλαίας, είναι ένας καταξιωμένος βιολιστής με διεθνή καριέρα, αργότερα καθηγητής βιολιού στο Georgia State University της Ατλάντα των ΗΠΑ, και από το 2021 καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης και αναπληρωτής καθηγητής βιολιού στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Μεγαλώνοντας, η μουσική ήταν το σημείο αναφοράς και ο συνδετικός κρίκος της οικογένειάς μας, κάτι που δημιούργησε έναν πολύ ιδιαίτερο και δυνατό δεσμό ανάμεσά μας. Όλα γυρνούσαν γύρω από τη μουσική· συναυλίες, μελέτη, πρόβες, όνειρα, σχέδια για καλλιτεχνική εξέλιξη… Οι συγκινήσεις ήταν πολλές, και συνεχίζουν να είναι, καθώς το παρελθόν και το παρόν γίνονται ένα, άρρηκτα συνδεδεμένα με την πορεία και την εξέλιξη της ζωής μας. Το φλάουτο μάλλον δεν είναι ένα από τα «συμβατικά» μουσικά όργανα που επιλέγει συνήθως ένας νεοφώτιστος μουσικός. Πώς κάνατε αυτή την επιλογή; Ο ήχος του φλάουτου πάντα μου φαινόταν ιδιαίτερα σαγηνευτικός· έχει την ικανότητα να σε ταξιδεύει σε άλλους κόσμους. Φλάουτο έπαιζε και ο παππούς μου, Χρίστος Γαλιλαίας, και ενώ δεν το γνώριζα αυτό όταν διάλεξα να ασχοληθώ με το συγκεκριμένο όργανο, στην πορεία ένιωσα ότι το φλάουτο ήταν το κοινό μας σημείο, δημιουργώντας έναν δεσμό μεταξύ μας ιδιαίτερα σημαντικό για εμένα, ειδικά επειδή δεν είχα την ευκαιρία να τον γνωρίσω, καθώς έφυγε νέος. Το πλούσιο βιογραφικό, οι εξαιρετικές κριτικές και το εκπαιδευτικό σας έργο καταδεικνύουν μια πολυπραγμοσύνη. Ποιες από τις δράσεις και τις συνεργασίες σας θεωρείτε ξεχωριστές; Είναι ωραίο να υπάρχει πολυποίκιλη δραστηριότητα. Στην περίπτωσή μου, απολαμβάνω τις εμφανίσεις μου ως σολίστ αλλά και ως ερμηνεύτρια μουσικής δωματίου με διάφορα σύνολα, όπως η συναυλία που θα παρουσιάσουμε προσεχώς, στις 10 Οκτωβρίου 2024, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τον πιανίστα Θοδωρή Τζοβανάκη και το Κουαρτέτο Αθηνών. Παράλληλα, λατρεύω τη διδασκαλία, διότι ανοίγει νέους ορίζοντες. Βλέπω την εξέλιξη των μαθητών μου ως ένα δώρο και μια επιβράβευση της κοινής προσπάθειας και συνεργασίας μεταξύ καθηγητή και μαθητή· αυτό είναι κάτι μοναδικό και ανεκτίμητο. Από το 2021 είμαι καθηγήτρια φλάουτου στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (www.tsc.edu.gr), και απολαμβάνω τη διδασκαλία σε ιδιαίτερα ταλαντούχα παιδιά. Τέλος, ένα σημαντικό κομμάτι της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας είναι οι διοικητικές μου αρμοδιότητες ως καλλιτεχνική διευθύντρια του Καλοκαιρινού Μουσικού Προγράμματος του Αμερικανικού Κολεγίου Ανατόλια (www.musicanato-liacollege.com), ένα πρόγραμμα που ξεκινήσαμε με τον αδελφό μου το 2015 και συνεχίζει με μεγάλη επιτυχία. Οι μουσικές σας δραστηριότητες στο παρελθόν περιλαμβάνουν και αρκετές δράσεις στην Αρμενία. Μιλήστε μας για αυτές, και για τη σχέση σας με την αρμενική μουσική. Η αρμενική μουσική είναι αδιαμφισβήτητα ιδιαίτερα πλούσια και πολυποίκιλη. Αποδεδειγμένα, οι Αρμένιοι είναι προικισμένοι με έντονο μουσικό ταλέντο και διαπρέπουν σε παγκόσμιο επίπεδο σε διάφορα είδη μουσικής. Πέρα από τα κλασικά αριστουργήματα Αρμενίων συνθετών (Σαγιάτ Νοβά, Κομιτάς, Χατσαντουριάν, Μπαμπατζανιάν, Μιρζογιάν, Χοβανές κ.ά.), προσπαθώ να προωθώ και αξιόλογα έργα σύγχρονων συνθετών παρουσιάζοντάς τα σε συναυλίες, όπως και να συστήνω έργα Αρμενίων συνθετών στους μαθητές μου, οι οποίοι δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον. Επίσης, θεωρώ τις συναυλίες με θεματικό χαρακτήρα σημαντικές. Έτσι, έχουμε οργανώσει συναυλίες αφιερωμένες σε Αρμένιους συνθέτες, παρουσιάζοντας το έργο τους. Το 2013 και 2014 υπήρξα μέλος της κριτικής επιτροπής του φεστιβάλ Renaissance στο Γκιουμρί της Αρμενίας. Κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ συμμετείχα σε συναυλίες, δίδαξα ανοιχτά μαθήματα master classes, και εντυπωσιάστηκα από το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο των συμμετεχόντων. Δεν θα ξεχάσω όταν, το 2014, επισκεφτήκαμε για τρεις ημέρες το Αρτσάχ (Στεπανακέρτ και Σουσί), όπου διδάξαμε και πάλι, παρακολουθήσαμε συναυλίες και γνωρίσαμε υπέροχους ανθρώπους. Όπως όλοι μας, ακόμη δεν μπορώ να διαχειριστώ το γεγονός ότι χάσαμε αυτό το κομμάτι της Αρμενίας, παρόλο που είμαι πεπεισμένη πως θα ξαναπάμε στα εδάφη αυτά, που ήταν και θα είναι για πάντα δικά μας. Εκτός από την ενασχόλησή σας με τη μουσική, γνωρίζουμε πως είστε δραστήριο μέλος της αρμενικής κοινότητας Θεσσαλονίκης. Πιστεύετε ότι θα μπορούσε η μουσική να γίνει ένα εργαλείο συσπείρωσης και συνοχής για τους νέους της κοινότητας; Πράγματι προσπαθώ να ασχολούμαι με τα κοινά της παροικίας μας. Είναι κάτι που κάνω με πολλή αγάπη, και το θεωρώ χρέος όλων μας. Υπήρξα μέλος του αρμενικού πολιτιστικού συλλόγου Χαμασκαΐν, και είμαι πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου του Αρμενικού Σταυρού Ελέους Μακεδονίας-Θράκης. Η μουσική είναι σίγουρα ένα εργαλείο συσπείρωσης των μελών της κοινότητάς μας, αλλά όχι μόνο. Μας βοηθάει και στην εξωστρέφεια, καθώς πρέπει να προβάλουμε τα ζητήματά μας. Έχουμε παρουσιάσει αμέτρητες συναυλίες στις εγκαταστάσεις της κοινότητάς μας αλλά και εκτός (ΜΜΘ, ΑΠΘ, Κολέγιο Ανατόλια κ.α.), πάντα με στόχο την προβολή του αρμενικού πολιτισμού αλλά και του αρμενικού ζητήματος.
|