Άνι Ντεοκμετζιάν Οκτώβριος- Δεκέμβριος 2016, τεύχος 91
Από μικρή στο μυαλό της Ναζίκ Αϊδινιάν κυριαρχούσε το θέατρο, αλλά μόλις λίγο πριν την αποφοίτησή της από το πανεπιστήμιο της Πάτρας άρχισε να ασχολείται με αυτό. Απόφοιτη της σχολής μηχανολόγων μηχανικών Πάτρας έχοντας συμπληρώσει πέντε χρόνια ως φοιτήτρια άρχισε να παρακολουθεί σεμινάρια του ΔΗΠΕΘΕ, συμμετέχοντας σε διάφορες χοροθεατρικές παραστάσεις. Αυτή ήταν η μικρή ώθηση που χρειάστηκε για να αρχίσει η μύησή της στο χώρο του θεάτρου και της ηθοποιίας. Μια τέχνη που από μικρή πίστευε ότι την εξέφραζε περισσότερο από όλα. Παίρνοντας το πτυχίο της από το πανεπιστήμιο της Πάτρας, παρακολούθησε μαθήματα στη δραματική σχολή «ΕΜΠΡΟΣ». Φοίτησε τέσσερα χρόνια συμμετέχοντας παράλληλα σε διάφορες παραστάσεις του ερασιτεχνικού θεάτρου. Θεωρεί ότι ήταν πολύ σημαντικό ότι «έδεσε» με την ομάδα των συμφοιτητών καθώς και καθοριστικό για την μετέπειτα πορεία όλων τους, αποδεικνύοντας έμπρακτα την δυναμική της συλλογικότητας και το πόσο σημαντικό είναι η ένταξη και η συμμετοχή σε ομάδες ιδιαίτερα στο χώρο του θεάτρου. Το 2010 στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της σχολής, συμμετείχε στην ταινία «Τρίτον» η οποία προβλήθηκε στο φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Η πρώτη της θεατρική παράσταση ήταν «Ο θρίαμβος του Έρωτα» η οποία ανέβηκε το 2011-2012 στο θέατρο «Χυτήριο» και στο «Μπάντμιντον» και στο οποίο συμμετείχε με την ίδια ομάδα της δραματικής σχολής. Στη συνέχεια το καλοκαίρι του 2012 συμμετείχε στο φεστιβάλ Αθηνών με το έργο «Η κομμούνα». Όπως αναφέρει η Ναζίκ, στην συνάντηση μας, η υποστήριξη και η εκπαίδευση που χρειάζεται ένας νέος ηθοποιός στην αρχή του είναι πολύ σημαντική. Χρειάζεται καλούς δασκάλους και ανθρώπους που να εμπνέουν και να καθοδηγούν, λαμβάνοντας υπόψη τους τις ιδιαιτερότητες και τις ικανότητες του κάθε νέου ηθοποιού δίνοντας έτσι την δυνατότητα να χτίσει το προσωπικό του ύφος. Ο ηθοποιός Χρήστος Στέργιογλου στάθηκε ως ένας τέτοιος δάσκαλος. Το 2014 η Ναζίκ συμμετείχε στις «Ικέτιδες» του Αισχύλου το οποίο πήρε μέρος στο φεστιβάλ Αθηνών το 2014 και συνεχίστηκε στο πολυχώρο «ΒΙΟS» σε σκηνοθεσία Χρήστου Στέργιογλου. Το 2015 παρακολούθησε σεμινάρια για το «Deviced theatre», το θέατρο της επινόησης, στο οποίο οι ηθοποιοί και ο σκηνοθέτης συνεργάζονται και δημιουργούν ένα θεατρικό έργο από την αρχή. Όπως εξηγεί, ο ηθοποιός και ο σκηνοθέτης χρησιμοποιούν διαφορετικές μεθόδους δουλειάς προκειμένου να επινοήσουν μια παράσταση. Αυτοσχεδιασμοί και πειραματισμοί είναι η βάση των μεθόδων που χρησιμοποιούνται προκειμένου να δημιουργηθεί το υλικό. Συμμετείχε στην παράσταση «Γήρας- ένα χορικό» της Γεωργίας Μαυραγάνη, που διδάσκει το είδος αυτό, το οποίο ανέβηκε στη πειραματική σκηνή του Εθνικού. Στη συνέχεια ανέλαβε βοηθός σκηνοθέτη στη παράσταση «Οι αναστατώσεις του οικότροφου Τέρλερ» του Ρόμπερτ Μούζιλ και την οποία παράσταση ανέβασαν και στην Κύπρο το Μάιο του 2016. Παράλληλα με την ηθοποιία διδάσκει θεατρικό παιχνίδι στα σχολεία, καθώς θεωρεί πολύ σημαντική την ενασχόληση των παιδιών με το θέατρο, που είναι ένας τρόπος για την ανάπτυξη συναισθηματικών δεξιοτήτων και την έκφραση του εαυτού τους. Η Ναζίκ Αϊδινιάν ακολουθεί μια πολύ όμορφη καλλιτεχνική πορεία στο χώρο του θεάτρου αποδεικνύοντας ότι η ενασχόληση με αυτό που σε εκφράζει μπορεί να σε οδηγήσει σε πολύ δημιουργικά μονοπάτια.
|