Φωτογραφίζοντας σταθμούς μετρό: Ατομική έκθεση του Χράιρ στις Kalfayan Galleries Εκτύπωση E-mail

Τεύχος: Μάιος-Ιούνιος 2010

Οι Kalfayan Galleries της  Αθήνας παρουσίασαν από τις 11 Μαΐου την ατομική έκθεση του Χράιρ Σαρκισιάν, η οποία περιλαμβάνει φωτογραφίες από τη νέα φωτογραφική σειρά με τον τίτλο «Underground» .

 

 

Ο Χράιρ Σαρκισιάν χρειάστηκε να διασφαλίσει ειδική άδεια, προκειμένου να μπορέσει να φωτογραφίσει σταθμούς του μετρό στο Ερεβάν της Αρμενίας. Η όλη διαδικασία της φωτογράφησης υπήρξε ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Ο καλλιτέχνης εργαζόταν υπό την επίβλεψη της αστυνομίας και για να ολοκληρώσει τις λήψεις σε κάθε σταθμό έχοντας στη διάθεσή του ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, στη διάρκεια του οποίου οι σταθμοί έπρεπε να εκκενωθούν, προκειμένου να λάβει χώρα η φωτογράφηση.
Στις υποβλητικές φωτογραφίες της σειράς «Underground» ο Σαρκισιάν χρησιμοποιεί το φως και τη σύνθεση με σκοπό να δώσει έμφαση στη θεατρικότητα των άδειων χώρων.
Η αρχιτεκτονική παίζει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό του περιβάλλοντος των υπόγειων σταθμών του μετρό και ο φακός του καλλιτέχνη αποτυπώνει με ευαισθησία την ιδιαίτερη ατμόσφαιρα του χώρου. Περιγράφοντας την εμπειρία του ως επιβάτης του υπόγειου σιδηροδρόμου στο Ερεβάν, ο Σαρκισιάν αναφέρει χαρακτηριστικά: «Είναι περίεργο αλλά η αλήθεια είναι ότι όταν είμαι στο μετρό του Ερεβάν, αισθάνομαι ότι βρίσκομαι μέσα σε μία χρονομηχανή που με μεταφέρει πίσω στο χρόνο και για να γίνω πιο ακριβής, στη σοβιετική περίοδο. Ο αντίκτυπος αυτού του συστήματος είναι ακόμη έκδηλος σε αυτές τις σκοτεινές και τεράστιες υπόγειες κατασκευές».
Στα φωτογραφικά έργα της σειράς «Underground» εκφράζεται το προσωπικό καλλιτεχνικό ιδίωμα του Χράιρ Σαρκισιάν, ο οποίος επιτυγχάνει να αιχμαλωτίσει τον οξύμωρο χαρακτήρα των αρχιτεκτονικών δομών και μορφωμάτων που κατασκευάζονται από ανθρώπους και προορίζονται γι’ αυτούς, ωστόσο εμφανίζονται στις φωτογραφίες του καλλιτέχνη ως αρχιτεκτονικά τοπία έρημα, σχεδόν μυσταγωγικά, χωρίς ίχνη ανθρώπινης παρουσίας ή χρήσης.  Ο Χράιρ Σαρκισιάν ζει και εργάζεται στο Άμστερνταμ και τη Δαμασκό. Το 2009 προσκλήθηκε να συμμετάσχει στην 11η Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης, παρουσιάζοντας τη σειρά φωτογραφιών «Execution Squares», η οποία μετά το τέλος της Μπιενάλε παρουσιάστηκε επίσης στην έκθεση Disorientation II (21 Νοεμβρίου 2009-20 Μαρτίου 2010) στο Saadiyat Island στο Αμπού Ντάμπι (επιμελητής: Jack Persekian). Το 2008 έργα του παρουσιάστηκαν στην έκθεση New Ends, Old Beginnings που επιμελήθηκε η November Paynter στη The Bluecoat Gallery στο Λίβερπουλ. Οι Kalfayan Galleries παρουσίασαν το 2008 ατομική έκθεση του καλλιτέχνη από τη σειρά «Unfinished».
Το 2007 ο Σαρκισιάν συμμετείχε, μεταξύ άλλων, στο project «Here as the Center of the World» που οργανώθηκε στην πόλη Enchede από το Ολλανδικό Ινστιτούτο Τέχνης (Dutch Art Institute) και εργάστηκε στο Arbeitsgruppe Gasteatelier Krone στο Αράου της Ελβετίας έπειτα από πρόσκληση του κρατικού πολιτιστικού φορέα Pro Hervetia.

 


Share
 

Για να εξασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου, μερικές φορές τοποθετούμε μικρά αρχεία δεδομένων στον υπολογιστή σας, τα λεγόμενα «cookies». Οι περισσότεροι μεγάλοι ιστότοποι κάνουν το ίδιο. Περισσότερα...

"Δέχομαι"


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ


διαφήμιση στο αρμενικά

armenian community

Online Επισκέπτες

Έχουμε 87 επισκέπτες συνδεδεμένους