Περί μαθημάτων ιστορίας PDF Εκτύπωση E-mail
Συντάχθηκε απο τον/την Administrator   
Τετάρτη, 01 Μάρτιος 2017 20:25

apopsi mas 91

Το χειρότερο που μπορούν να κάνουν αναλυτές και πολιτικοί, εντός και εκτός, είναι να μην παίρνουν στα σοβαρά τις συνεχόμενες δηλώσεις του τούρκου Προέδρου Τ. Ερντογάν περί των «συνόρων της καρδιάς» και της ταυτόχρονης αμφισβήτησης του διεθνούς δικαίου. Μερικοί ισχυρίζονται ότι αυτά είναι για εσωτερική κατανάλωση και συσπείρωση του μέσου τούρκου ψηφοφόρου. Όμως, όλα δείχνουν ότι όσα λέει τα πιστεύει ακράδαντα. Άλλωστε, το ίδιο ισχύει και για την προπολεμική ρητορική του Χίτλερ περί «ζωτικού χώρου» της Γερμανίας. Και είναι γνωστό πού κατέληξε…
Σε κάθε περίπτωση, πρέπει να υπενθυμίσουμε στον τούρκο Πρόεδρο ότι η ιστορία της Μικράς Ασίας δεν ξεκίνησε το 1453 με την άλωση της Πόλης και την εγκατάσταση του Σουλτάνου στο θρόνο των βυζαντινών αυτοκρατόρων. Ούτε με την έλευση των Σελτζούκων από την κεντρική Ασία προς δυσμάς στο τέλος του 11ου αιώνα. Τα νεο-οθωμανικά και νεο-σελτζουκικά παραληρήματα για τη δήθεν αφετηρία του σημερινού τουρκικού κράτους μόνο σκόπιμη άγνοια της ιστορίας αποτελούν και τίποτε άλλο.
Προ και μετά Χριστόν, η ιστορία του γηγενούς αρμενικού λαού στο οροπέδιο, γνωστό ως Ιστορική Αρμενία -ή Μεγάλο Χάικ- στην ανατολική πλευρά της μικρασιατικής γης, είναι καταγεγραμμένη σε άπειρες αρχαίες και σύγχρονες πηγές. Από το Ουραρτού μέχρι την αυτοκρατορία του βασιλιά Τιγκράν του Μεγάλου και από το Βασίλειο των Πακραντουνί μέχρι το τελευταίο αρμενικό Βασίλειο της Κιλικίας, οι Αρμένιοι άφησαν το στίγμα της πολιτικής και πολιτιστικής τους ζωής στον τόπο όπου έζησαν και δημιούργησαν επί χιλιετίες.
Ούτε η εμφάνιση των τουρκικών ορδών το 1071 ούτε η μεταγενέστερη Οθωμανική αυτοκρατορία μπόρεσαν να απομακρύνουν το σύνολο του αρμενικού λαού από τη γενέτειρά του, παρ’ όλες τις σφαγές, τις δυσκολίες στον τρόπο ζωής και τον περιορισμό της ελευθερίας που του επιβλήθηκαν από τους νέους κατακτητές. Μετά την πτώση της Κιλικίας το 1375, και μέχρι το 1923, η πλειονότητα των Αρμενίων συνέχισε να παραμένει στα πάτρια εδάφη αλλά και σκόρπια στις διάφορες μικρασιατικές περιοχές. Μόνο η γενοκτονία του 1915 και η συνέχειά της από τον Μουσταφά Κεμάλ κατάφεραν να τους εξοντώσουν και να τους διώξουν. Και πάνω στις στάχτες τις δικές τους, όπως επίσης και των Ελλήνων του Πόντου και της Ιωνίας -και με την αρπαγή των περιουσιών τους- χτίστηκε η σύγχρονη Δημοκρατία της Τουρκίας…
Αυτά, εν ολίγοις, για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους και να τα λέμε με τ’ όνομά τους. Σε τι, όμως, αποσκοπεί αυτή η προκλητική ρητορική του κυρίου Ερντογάν; Με ένα ιδιαίτερα εύστοχο άρθρο, ο δημοσιογράφος της εφημερίδας «Hurriyet», Μπουράκ Μπεκντίλ, απάντησε στις δηλώσεις του τούρκου Προέδρου αναφορικά με τα σύνορα της χώρας και τη συνθήκη της Λωζάνης. Στο άρθρο με τίτλο «Άρα η Κωνσταντινούπολη είναι ελληνική;» ο δημοσιογράφος, μεταξύ άλλων, αναφέρει:
«Είναι αλήθεια πως η αναθεωρητική και εθνικιστική ρητορική πουλάει πολύ καλά στην ιδεολογική αγορά της Τουρκίας (και όλο και περισσότερο και σε άλλες χώρες)… Όμως, θα μπορούσε κάποια μέρα να μετατρέψει τη ρητορική του σε μια παράλογη δράση, εάν θεωρήσει, σε μία στιγμή εσφαλμένου υπολογισμού, πως η Τουρκία είναι αρκετά ισχυρή ώστε να «διορθώσει τη λάθος ροή της ιστορίας», σύμφωνα και με τα λόγια του πρώην πρωθυπουργού Αχμέτ Νταβούτογλου.
... Ο Ερντογάν αναφέρθηκε στα ελληνικά νησιά στο Αιγαίο Πέλαγος. «Αυτά τα νησιά κάτω από τη μύτη μας ήταν δικά μας», είπε. «(Σε αυτά τα νησιά) υπάρχουν μνημεία μας, η ιστορία μας, τα τζαμιά μας…». Εφαρμόζοντας την ίδια λογική σε αυτό που είναι σήμερα η Τουρκία, μπορεί κανείς να οδηγηθεί σε αξιώσεις που σίγουρα δεν θα αρέσουν στον κ. Ερντογάν…
…Τότε, εμείς οι Τούρκοι θα πρέπει να μαζέψουμε τα πράγματά μας και να υπομείνουμε τις δυσκολίες ενός μακρινού ταξιδιού σε κάποια μακρινή στέπα. Ξεχάστε τα αμέτρητα μνημειακά και ιστορικά σημάδια στα εδάφη της Ανατολίας που ανήκουν στην προ-τουρκική εποχή, σημειώστε μόνο το γεγονός πως πρώτον, η πατριαρχική μητρόπολη των Ελληνορθοδόξων στην Κωνσταντινούπολη, που οι οπαδοί του Ερντογάν με τόσο πάθος θέλουν να μετατρέψουν σε τζαμί, χτίστηκε το 537 μ.Χ. ή 816 χρόνια προτού χτιστεί το πρώτο τζαμί στην πόλη. Και δεύτερον, επειδή ο κος Ερντογάν μιλά συχνά για τον «στόχο 2071», συνδυάζοντάς το με το έτος 1071 που σηματοδοτεί την έλευση των Τούρκων στις περιοχές της Ανατολίας, παραδέχεται ότι υπήρχαν μη τουρκικοί πολιτισμοί, τόποι λατρείας και ιστορίας στα εδάφη που είναι σήμερα η Τουρκία…»
Ο κ. Ερντογάν ισχυρίζεται ότι παραδίδει μαθήματα ιστορίας σε όλους. Θα πρέπει, όμως, να μάθει πρώτα πως η ιστορία δεν ξεκίνησε το 1071 ή το 1453. Και, επιπλέον, ότι η ιστορία έχει απλά ροή. Όχι λανθασμένη ή σωστή…

Share
 

Για να εξασφαλίσουμε τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου, μερικές φορές τοποθετούμε μικρά αρχεία δεδομένων στον υπολογιστή σας, τα λεγόμενα «cookies». Οι περισσότεροι μεγάλοι ιστότοποι κάνουν το ίδιο. Περισσότερα...

"Δέχομαι"


ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΒΙΒΛΙΩΝ


διαφήμιση στο αρμενικά

armenian community

Online Επισκέπτες

Έχουμε 8 επισκέπτες συνδεδεμένους